Let op: Medio maart nieuwe locatie Studio Purmerend in Medisch Centrum de Graeff

e oogspieren zijn de meest actieve spieren van ons lichaam. Deze spier beweegt wel 100.000x per dag, zelfs als je slaapt ontspant deze spier niet helemaal.
Het gebied rondom de ogen bevat ook een hele dunne huid en heeft daar snel collageen verlies.
Het verlies van collageen en het elastine waardoor de spier slapper wordt zorgt voor rimpeltjes en hangende oogleden.
Naast de oefening die ik zo ga uitleggen is het Belangrijk is om dit gebied goed te hydrateren en de verzorging te ondersteunen met een goede oogcreme, ik geloof dat HydroPeptide Uplift (de naam zegt het al) hier het meest ideale product voor is én het is ook het enige oogproduct dat ik ken die je op de oogleden mag aanbrengen, daar waar het nodig is!!
De oefening staat in het teken van de reeks oefeningen die ik afgelopen dagen maar ook komende dagen met jullie doorneem zodat je nu terwijl de salon gesloten is toch kan blijven werken aan huidverbetering.
1. Knipper een aantal seconden met je ogen als opwarming.
2. Open je ogen wijd en sluit ze.
3. Duw met je vingers tegen je wenkbrauwen en zet kracht.
4. Zet je vingers in de hoeken van je ogen en duw met je wenkbrauwen naar beneden.
5. Herhaal deze oefening, maar duw je wenkbrauwen naar boven.
6. Sluit je ogen, zet je vingers weer in de hoeken van je ogen en duw je wenkbrauwen naar beneden.
7. Herhaal deze oefening, maar duw je wenkbrauwen naar boven.
8. Draai met je ogen in een achtvorm.
9. Draai met je ogen cirkels van links naar rechts en daarna andersom.
Het is best een lastige oefening maar probeer het maar om een paar keer per dag te doen.
En tja…dan die lepel 🥄 op m’n oog…. dat is gewoon lekker verkoelend. Daarmee ontspant de oogspier.
En terwijl ik dit doe bedenk ik me dat ik ooit een oogmassage heb geleerd met theelepels, hoe leuk is dat om dat straks weer eens in de behandeling terug te laten komen 🤩
piura
hydropeptide-wit
anbos-wit
procert-logo-zonder-tekst-wit-50
provoet-klein-wit